BÅDPLADS

For at skrive dig op til venteliste, skal du have været aktivt medlem af Kvindelig Sejlklub de foregående 12 måneder. Det gælder både for vandplads og for landplads.

KvS råder over omtrent 30 bådpladser i Kalkbrænderihavnen og alle bådpladser tildeles efter anciennitet blandt klubbens medlemmer.

Vi har for nuværende omkring 3 års venteliste på en bådplads i havnen afhængigt af bådens størrelse.

Læs om havnen  Se brooversigt her

Se mere om medlemsskab

OPSKRIVNING TIL VANDPLADS

Bådpladserne bliver tildelt KvS' medlemmer som en fast vandbådplads med et årligt beløb indtil pladsen opsiges.

Opsiger et medlem sin bådplads, vil den ledige plads blive tilbudt det medlem på ventelisten med højest anciennitet. Ledige pladser fordeles én gang årligt efter d. 31. januar kl. 23:00, så skriv dig op inden da, hvis du er interesseret i en bådplads til den kommende sæson. Da bådpladserne tildeles efter højest anciennitet én gang årligt, er det ikke en fordel at have stået lang tid på venteliste, men at have været i klubben længest tid.

For at skrive dig op til venteliste til bådplads, skal du have været aktivt medlem af Kvindelig Sejlklub de foregående 12 måneder. Det gælder både for vandplads og for landplads. Alle medlemmer får en mail med påmindelse, når det er muligt at skrive sig op til venteliste til bådplads.

LANDPLADS

KvS har et landpladsareal til opbevaring af klubben og medlemmernes både - både vinter og sommer. Bådejere med fast vandplads har fortrinsret til at leje en landplads, men der kan også blive plads til både uden fast vandplads.

Frist for tilmelding til vinter landplads er den 1. oktober kl. 23:00. Alle medlemmer får en mail med påmindelse, når det er muligt at skrive sig op til landplads.
Tilmelding til sommerlandplads kan ske løbende, men efter midt april bør du sende en mail, hvor du gør opmærksom på tilmeldingen.

På landpladsen findes der en manuel mastekran, som kan anvendes uden yderligere uddannelse, og som kan anvendes til at aftage master på mindre sejlbåde. Koordinér nærmere ift. anvendelsen af mastekranen med Jakob Jensens Bådeværft

Find vej

PRISER

Priserne fastsættes én gang årligt på KvS generalforsamling. Bådplads i havnen gælder fra 1. april til 31. oktober og opkræves den 1. april.

Sommerpriser - vandplads (bro-meter-pris: midt pæl til midt pæl)
2,5-2,99 meter:
5.370 kr.
3-3,49 meter: 6.370 kr.
3,5-3,99 meter: 7.370 kr.
4-4,49 meter: 8.800 kr.
4,5-4,99 meter: 9.850 kr.
Langskibs bro 1: 10.900 kr.

Sommerpriser - landplads:
90 kr. per m2 ( L x B )

Vinterpriser - vandplads og landplads:
110 kr. per m2 ( L x B )

Se alle KvS' priser her

OPTAGNING OG SØSÆTNING

KvS har én søsætningsdag og én optagningsdag. De afholdes som regel henholdvis slut april og slut oktober - find de specifikke datoer i kalenderen, når datoerne nærmer sig. Pris for optagning eller søsætning er 850 kr. per gang.

Ønsker du et andet tidspunkt, kan du kontakte Jakob Jensens Bådeværft og aftale eget tidspunkt og pris herfor. Vær opmærksom på at andre både måske kan spærre for at din egen båd kan komme ud. Derfor skal du orientere landpladsudvalget tidligst muligt, hvis du ønsker optagning/søsætning på andre dage end KvS' datoer.

Find tilmeldingen her   Find vej

KLUBSTANDER & FRIHAVNSMÆRKE

Når du tildeles en fast bådplads vil efter aftale kunne hente en klubstander, som du kan sætte i masten, og et klubmærke og et frihavnsmærke, der skal sættes på båden. Det afhentes normalt på "kontoret" eller i forbindelse med søsætning. Nærmere info følger altid omkring søsætningsdatoen. Du skal opgive dit bådpladsnummer i forbindelse med afhentning.

Dette er inkluderet i bådpladslejen. Du kan se mere om frihavnsordnignen her.