Eventoversigt

Forårsklargøring Weekend 1 (6.-7. april 2024)

Antal tilmeldte: 20/25 Pris: 0,- Lokation:
06-04-2024 09:00
07-04-2024 16:00

Så blev det tid til årets forårsklargøring!

Alle vi glade medlemmer af KvS bidrager til vedligeholdet af KvS’s både, og her tilmelder du dig  årets forårsklargøring.

Som medlem med 10 års anciennitet eller derunder, skal du deltage i to dages bådarbejde i foråret. Du kan evt. læse retningslinjerne for KvS-fællesarbejdet her.

Hvad indebærer forårsklargøringen?

Bemærk: Denne weekend deltager vi også sammen med Sejlklubben København i klubbernes fællesarbejde med søsætning af både. Vi er som klub forpligtet til at stille med to kvinder til dette arbejde og for at få klubbens egne både søsat. Meld dig derfor gerne til denne opgave nedenfor - der er særlige mødetider mm. En tilmelding til dette betyder, at du lørdag arbejder med dette, og søndag deltager i KvS-arbejdet som normalt. Det kræver ikke, at du har tidligere erfaringer med søsætning af både, da du bliver en del af et erfarent søsætningsteam. **** Update 10.03: Der er for nu tilstrækkeligt mange, der har sagt 'ja' til dette. Hvis du har lyst, så vælg fortsat gerne ja-muligheden, men lad være med at disponere med de alternative mødetider på forhånd.****
  • Weekend 2: Vi maler bund, klargør master, gør klar til søsætning og fortsætter med reparationer og forbedringer.
  • Weekend 3: Vi søsætter bådene, sætter masterne på, sejler bådene til Kalkbrænderihavene og rigger dem færdige og fylder det sidste grej i bådene.

• Husk at medbring egen frokost.
  • Vi arbejder udendørs, så husk varmt tøj, der tåler at blive beskidt. Hvis vejret tegner vådt, så også vandtæt tøj. Arbejdshandsker er også godt.
  • Sulle det ske, at du ikke har mulighed for at dektage i én af de tre weekender, skal du betale et gebyr pr. dag jf. reglement og prisliste.

Bådudvalget

**** UPDATE 17. marts: Vær sød at hjælpe med, at vi er fordelt lligeligt på weekenderne :-) Mvh. Ulla ****

Bådejer: Søsætning forår 2024

Antal tilmeldte: 0 Pris: 1150,- Lokation:
06-04-2024 08:00
27-04-2024 16:00
01-04-2024
Beskrivelse

Bådejere, der har tilmeldt deres båd til søsætning med KvS på en af følgende datoer:

6/4-24, 13/4-24, 20/4-24 eller 27/4-24

bedes betale gebyret for søsætning her.

Forårsklargøring Weekend 2 (13.-14. april 2024)

Antal tilmeldte: 16/25 Pris: 0,- Lokation:
13-04-2024 09:00
14-04-2024 16:00

Hvad indebærer forårsklargøringen?

• Weekend 1: Vi pakker bådene ud, vasker dem ude og inde, sliber bunden og udfører reparationer og forbedringer. Denne weekend deltager vi også sammen med Sejlklubben København i klubbernes fællesarbejde med søsætning af både.

Bådudvalget

Forårsklargøring Weekend 3 (20.-21. april 2024)

Antal tilmeldte: 24/25 Pris: 0,- Lokation:
20-04-2024 09:00
21-04-2024 16:00

Standerhejsning 2024

Antal tilmeldte: 8 Pris: 150,- Lokation:
Sundkrogskaj 19
2100 København Ø
24-04-2024 19:00 - 21:00
22-04-2024
Beskrivelse

Sæsonen skal til at skydes igang, og derfor er alle KvS'ere vanen tro inviteret til standerhejsning, der foregår i direkte forlængelse af intromødet for alle de nye sejlerskoleelever. Her hejser vi i fællesskab KvS' standeren, der resten af sæsonen vil stå og pryde kajen på havnen. Det traditionsrige arrangement indebærer både sidste sæsons kåringer, KvS-sang og fællesspisning på havnen. Kom til pil-selv-rejer og hygge!

Intromøde for KvS Sejlerskole 2024

Antal tilmeldte: 9 Pris: 0,- Lokation:
Sundkrogskaj 19
2100 København Ø
24-04-2024 17:00 - 18:30
17-04-2024
Beskrivelse

KvS's Sejlerskole 2024 skydes i gang med intromøde for alle med enten en fast plads eller en suppleantplads på årets sejlerskole. Intromødet er en obligatorisk, integreret del af sejlerskolen.

• På intromødet vil du blive orienteret om det praktiske og teoretiske, der vedrører sejlerskolen.
  • Du vil møde dit hold og din instruktør, og I kan træffe aftaler om f.eks. mødetid og kommunikation på hvert enkelt hold.
  • Instruktørerne vil tage jer med ned på bådene og give en kort orientering

Efter intromødet er der Standerhejsning for alle i KvS - tilmeld dig standerj´hejsningen separat her på hjemmesiden, hvis du vil fejre sæsonens start og møde flere af dine klubkammerater.

Du har fået direkte besked, hvis du har fået tilbudt en plads (fast eller som suppleant) på årets sejlerskole.

Mvh. Skoleudvalget