ÅRLIGE ARRANGEMENTER

Som medlem i KvS kan du tilmelde dig mange spændende aktiviteter i vand og på land i løbet af sæsonen. Aktivitetsniveauet varierer fra år til år, men der findes en del gentagne og traditionsrige arrangementer og aktiviteter i klubben, som du kan få et bedre overblik over her. Ønsker du at tilmelde dig arrangementerne, kan du se overblikket i kalenderen her på hjemmesiden eller tilmelde dig her.

Aktuelle events

STANDERHEJSNING

Når sæsonen skal til at skydes igang, vil der vanen tro blive inviteret til standerhejsning, som normalt foregår i direkte forlængelse af intromødet for alle de nye sejlerskoleelever. Her hejser vi i fællesskab KvS' standeren, der resten af sæsonen vil stå og pryde kajen på havnen. Det traditionsrige arrangement indebærer normalt både sidste sæsons kåringer, KvS-sang og fællesspisning på havnen. Hold løbende øje med nyhederne og kalenderen her på hjemmesiden.

AFRIGGERFEST

Afriggerfesten sætter punktum for sæsonen på vandet, og kickstarter alle de hyggelige vintermåneder som kommer til at byde på masser aktiviteter i klubhuset. Det er tradition for, at det er klubbens nyeste medlemmer, der står for at arrangere festen. Med lækker mad, sjove indslag og massere af sørøverhistorier rundt om bordene, er der altid lagt op til en fantastisk aften. Hold løbende øje med nyhederne og kalenderen her på hjemmesiden.

NYTÅRSKUR

Kvindelig Sejlklub skyder det nye år igang til den traditionsrige nytårskur. Vi mødes til et glas og et stykke kransekage, og underholdningen har nogle år bestået af pakkeleg, hvor deltagerne selv medbringer gave. Hold løbende øje med nyhederne og kalenderen her på hjemmesiden.

WEEKENDTURE

I KvS forsørger vi at arrangere 2 weekendture om året; en i forsommeren og en i sensommeren. Vi sejler sammen til en havn i Øresund, hvor vi kan nå frem og tilbage over weekenden.
Vi mødes i havnen lørdag morgen, for at sejle ud sammen, og er senest hjemme søndag sidst på eftermiddagen. Vi sætter holdene, så der er erfarne førere på hver båd og når vi kender vejrforholdene, sætter vi kursen på skippermødet. Hver båd organiserer mad og drikkelse. Både private både og klubbådene plejer at deltage. Hold løbende øje med nyhederne og kalenderen her på hjemmesiden.

FOREDRAG

Der arrangeres en del forskellige foredrag over året, både i samarbejde med vores naboklubber eller som en del af KvS' arbejde med sejlerskolerne eller SejlSikkert kampagnerne. Foredragene har forskellig karakter, alt fra sikkerhed til søs, fortællinger om søfarter over verdenshavene og meget mere, men formålet er at gøre dig klogere på livet til søs. Hold løbende øje med nyhederne og kalenderen her på hjemmesiden.