Afrigning

Afrigning er årets afsluttende bådaktivitet i klubben, hvor klubben går sammen over to weekender, for at lykkedes om at vinteropbevare og vedligeholde vores dejlige klubbåde!

Alle, som har sejlet på årets skolehold, som suppleanter, kaphold, “kom og sejl” eller lejet båd mere end 3 gange her i sæsonen, skal tilmelde sig én dags bådarbejde i efteråret.

Har du aldrig været med til afrigning, kan du med fordel læse mere om det i Elevhåndbogen side 57.

I første weekend om lørdagen tømmes bådene, rigges af og sejles til Skudehavnen, hvor masterne tages her. Her forberedes også bådstativerne til den efterfølgende dag, hvor bådene om søndagen tages på land, masterne rigges af, klargøres for vinteren og pakkes væk for vinteren. I efterfølgende weekend om lørdagen bliver bådene, der er taget på land, rengjort og vinterforbedredt. Derefter pakkes bådene ind i presenninger, for at være beskyttet for vind og vejr over vinteren.

Listen, der beskriver hvilke opgaver, der skal løses på dagene findes her.
Listerne vil også være printet fysisk ud på selve dagene.

Uddybende guides til dagene, findes her:

Dag 1 - Hvad skal sejles med over til skudehavnen?

Dag 1 - Guide til tage master af bådene

Dag 2 - Guide til afrigning af master